TLC

TLC

Saturday 22 March 2014

PUNCA KEGAGALAN

Terkesima dan tersentap bila membaca coretan di wall fb Salha Zain, Ikon Sohonita yang berjaya di Malaysia...

Hanya dengan perkataan "TAPI" telah mengecilkan ruang & peluang untuk kita berjaya...

Hayati bersama....

Saya nak jadi usahawan yang berjaya, TAPI...
Saya nak ubah hidup saya, TAPI...
Saya nak bina pendapatan yang selesa, TAPI...
Saya nak bina simpanan untuk keluarga, TAPI...
Saya nak lebih masa dengan anak-anak, TAPI...
Saya nak melancong keliling dunia, TAPI...
Saya nak bawa kereta idaman saya, TAPI...
Saya nak bantu ibu bapa saya, TAPI...

Semua yang anda MAHU capai semuanya di halang oleh satu perkataan sahaja...
TAPI!! TAPI!! TAPI!!

Hanya dengan perkataan ini membuatkan anda tidak berganjak dari situasi anda sekarang dan berada pada tahap yang sama sampai bila-bila dan akhirnya anda berkata, ini bukan rezeki saya!!! Lupakan saje impian saya!!!

Sedangkan jika kita buang perkataan TAPI dalam kamus hidup anda, anda boleh capai SEMUA yang anda impikan..

Bencikan TAPI!!
Buangkan TAPI!!!
Say no to TAPI!!!
 
 
 
Jadi singkirkan lah aura negative ini dari dalam diri kita... kelak akan merugikan diri kita sendiri... masa tu menyesal pun dah tak guna..... 

No comments:

Post a Comment